پرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورش…
دستگاه ها و سیستم های مختلف آموزشی و فرهنگی اعم از دولتی، نمونه دولتی و غیرانتفاعی هر کدام راه خود را می روند. و فاقد یک برنامه ریزی کلان و منسجم هستند. لذا اولین ضرورت در آموزش و پرورش، نظم بخشیدن به این نوع رفتارهاست که به نظر می رسد. ایجاد هسته هایی که بتواند با پرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورش تحول در نظام آموزشی را با توجه به تجارب کشورهای موفق، مورد ارزشیابی قرار دهد، مورد نیاز است. لذا پرینتر سه بعدی در آموزش و پرورش می تواند تحول بنیادی در سیستم آموزشی باشد.
آموزش و پرورش باید امری تأثیرگذار، فراگیر و تعهدی مادام العمرتلقی شود.زیرا، یادگیری در دنیایی که فناوری به سرعت درحال تغییر است ایجاب می کند که آموزش بیش از توجه به موضوع یک رشته علمی، استعدادها و ظرفیتهای گوناگون یادگیری را در دانش آموزان تقویت کند و همچنین فرصت های مراحل رشد دانش آموزان را ، یعنی درست به هنگام و در زمان لازم شکل گیرد. دسترسی به آن در همه جا، خواه در خانه، و یا رسانه های جمعی و کلاسهای درس آسان باشد. نهادهای آموزشی سازمانهای حرفهای و رسانه های گروهی تمهیدات و تسهیلات آموزش مداوم را فراهم کنند.
یکی از مشکلات قابل توجه:عـدم هـمـراهی ذهنـیـات با عـینـیات
آموزش و پرورش رسمی کشور برمحفوظات تکیه داردو این روندبرای هر دانشآموزی تا دوازده سال ادامه مییابد لذا اغلب آموزشهایی که طی این مدت ارایه میشود، تا مرحله «ذهن» است و به مرحله «عین» نمیرسد. عدم «همراهی ذهنیات» با «عینیات» و تماس نیافتن آموزههای تئوریک با تجربهها و واقعیتها، نتیجهای جز بیگانه سازی دانشآموزان با دنیای پرتنوع و فعال بیرونی ندارد. به عبارتی آموزش و پرورش رسمی ایران، دانشآموزان را با فرایندهای اجتماعی درگیر نمیسازد لذا دانشآموزان برخاسته از این نوع نظام آموزشی، در رویارویی با موج فرهنگ جهانی دچار انحرافات فکری خواهند شد.
این در حالی است که تحولات رخ داده در عرصه فناوری و روشهای نوین آموزشی،به شدت این اصل را دستخوش تحول ساخته است.امروزه یک جوان با استفاده ازامکانات آموزشی و ارتباطی،به حجم بالایی از اطلاعات و دانش دست مییابد و این چنین میشود که «ارزش زمان تجربه شده» به شدت کاهش مییابد و در نتیجه ادب پیشین نیز متحول میشود؛ چرا که جوان امروزی خود را نیازمند تجربه نسل قبل ندیده و احساس میکند به توانمندیهاو دانشهایی دست یافته که به مراتب بیشترازدانستههای نسل پیشین است. با توجه به سرعت فزاینده رشد امکانات جدید آموزشی و ارتباطاتی در جامعه ما، این تحول در حال وقوع است. پس باید توجه داشت که نسل جدیدی از دانشآموزان در راه هستند که تصور و تلقی متفاوتی از زمان گذشته دارند و بنابراین نمیتوان از آنها توقع ادب تحصیلی پیشین را داشت.
پیشینه ی طولانی یادگیری براساس ساخت اشیاء
اما به لطف حضور پرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورش ، در جامعه برای ایجاد یک محیط برانگیزاننده و بالنده در جهت تحقق اهداف و برنامههای آموزش و پرورش به منظور بهتر بودن و بهتر شدن و ارائه خدمات آموزشی باکیفیتی برتر این اصل مهم در فرایند تحصیل، تبدیل به یک واقعیت میشود و با معرفی این فناوری در کلاسهای درسی، روش سنتی تحصیل را که دانشآموزان یاد میگیرند و مربیان آموزش میدهند را تغییر میدهد.
پرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورش، و به مدارس و آزمایشگاههای ما وارد می شود و توازن بین نظریه و تجربه که یک فرایند آموزشی است را برقرار می کند، همچنین، با یک فرایند جدیدی دنیای مجازی را با دنیای واقعی آشتی می دهد که کامپیوتر واقعیت را به صورتی کاملاً جدید به هم متصل میکند.
پرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورش، در حال تبدیل شدن به بهترین دوست برای معلمان خلاق در بسیاری از دورهها است، و این قطعاً به طراحی سه بعدی محدود نخواهد شد و سیستم آموزش در مدارس را با تغییرات اساسی روبرو خواهد کرد.
ما همیشه از این جمله انگیزشی استفاده می کنیم ، یک ایده در دست بهتر از 10 ایده در ذهن است…
بر اساس دوره های آزمایشی در سال های قبل و در حال حاضر مدارس پیشرو به ما آموختند کهپرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورشبا برنامه های درسی مدارس تناسب دارد و در آن دانشآموزان پویاتر بهانجام تفکرات مهم،حل مسئله و مهارتهای طراحی سه بعدی و همچنین کار با پرینتر سه بعدی می پردازند.و در واقع ابزاری کمک آموزشی برای درک سریع و صحیح مفاهیم است.
تکنولوژی پرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورش
دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و آموزشی نیاز مبرمی به پرینترهای سه بعدی دارند.
چند روشی که پرینت سه بعدی باعث بهبود آموزش درتمام سطوح می شود:
-داده های سه بعدی و جهان فیزکی می توانند در تعامل باهم باشند.
پرینت سه بعدی در مفهوم ایجاد <<چیز>> فیزیکی از <<هیچ چیز>> انقلابی بوجود آورده است.
دانش آموزان با ایده ای شروع به کار می کنند که بطور ناگهانی و بکر طراحی کرده اند.
پرینت سه بعدی و داده های سه بعدی می تواند الهام بخش نوآوری و خلاقیت درکودکان ودانش آموزان باشد.
–آموزش دهندگان نسل بعدی را برای یک دوره جدید آماده می کند.
بسیاری ازکشورها تشخیص می دهند که پرینترهای سه بعدی چگونه آموزش رابهبودبخشیده ودرآینده، مؤثرخواهد بودوبا ادغام آنها دربرنامه های درسی درحال آماده سازی نسل بعدی برای آشنایی مناسب بافناوری هستند.
-پرینتر سه بعدی به دانش آموزان در درک مفاهیم کمک می کند.
علاوه برادغام پرینتر سه بعدی در آموزش و پرورش به منظور یادگیری برای استفاده از فناوری،همچنین می تواند در روند درک مفاهیم نیز کمک کند. معلمان می توانند، مدل هایی را برای نشان دادن مفاهیم به روش فیزیکی استفاده کنند.
-دانش آموزان، مهارت های عملی را قبل از ورود به بازار کار توسعه می دهند
با ورود تکنولوژی پرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورش و پس از آن با پیشرفت دانش آموزان در سطوح تحصیلات دانشگاهی پرینت سه بعدی به طور فزاینده ای مهم می شود. آنها می توانند، فراتراز یادگیری نظری، رفته و در واقع دانش خود را قبل از ورود به صنعت مد نظر خود، به چالش بکشند.
-دانشجویان قادر به ساخت قطعات مصنوعی
دانشجویان مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و دانشکده علم و فناوری مهندسی در حال حاضر می توانند. قطعات متنوعی را تولید کنند. از جمله قطعات پنوماتیک موتور، با استفاده ازپرینتر سه بعدی ساخت. فناوری به دانشجویان اجازه می دهدتا طرح های ساختاری را به سرعت و به طور مقرون به صرفه با حذف محدودیت های زمانی و ایمنی ایجاد کنند. که به تولید در صنعت وابسته است. این امر کمک می کند، تا دانشجویان برای نیازهای آینده صنعت آماده شوند. زیرا به آنها اجازه می دهد، خلاقیت خود را کشف و طرح های خود را آزمایش کنند.
–مطاب برگرفته از مقالات پژوهشی
[…] پرینترهای سه بعدی در آموزش و پرورش | LetsMake |پرینتر … […]